Parníkem na Veveří

 Tak jsme navštívili hrad Veveří, tentokrát nachystaní, s hotovostí v peněžence. Na pokladně tu totiž neberou karty, jak jsme se bohužel přesvědčili při našem posledním pokusu o návštěvu této památky. Na Veveří i zpět jsme se svezli parníkem, na to jsem se těšila snad víc, než na samotnou návštěvu hradu.

Cestu parníkem jsme samozřejmě absolvovali na horní palubě, odkud byl parádní rozhled, do všech stran. Překvapil mě ten hladký rozjezd, žádné cukání ani nic podobného se nekonalo.



Po cestě jsem se kochala výhledem, ale stíhala jsem i fotit.


Měla jsem strach, že plavba potrvá jen chvilinku a bude to moc rychlé, že si to ani neužijeme, ale bylo to tak akorát. Nakonec se před námi objevil cíl naší cesty a my se vylodili na zastávce pod hradem.

Ze zastávky pro parník je to na hrad kousek.


Na hradě jsme se občerstvili a pak se vydali zkoumat prostory hradu. Zvolili jsme variantu bez výkladu a průvodce.


Hrad Veveří je celkem rozsáhlý, jen škoda některých necitlivých zásahů do architektury.


Při zkoumání areálu mě na informační ceduli zaujala prohlídka s názvem "Stavebně historický vývoj hradu Veveří", tak tu dáme možná někdy příště.





Po návštěvě hradu jsme se zase nalodili :-) Při projížďce parníkem jsem zjistila, že druhý břeh přehrady, který tolik neznáme, vypadá velice sympaticky. Je možné, že se příště vydáme právě sem :-)












10 komentářů:

  1. To byl krásný výlet.Hrad se mi moc líbí.O víkendu jsme jeli přes Poděbrady a zrovna jsem nedávno četla o plavbě výletní lodi po Labi.Kdysi jsme tam jeli s vnoučatama.Docela mě to láká.
    Moc krásné fotky si pořídila.
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na plavbu po přehradě jsme mysleli už dříve, tak teď jsme se k tomu konečně dostali :-) Bylo to fajn.

      Vymazat
  2. Ty jo. Já jela parníkem naposled někdy v páté třídě.
    Jinak pěkné fotky. A i ten hrad vypadá dobře.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím, že já jsem jím snad nikdy dřív nejela :-)

      Vymazat
  3. Na hrad Veveří má jet vnuk který je na táboře v Brně. To by se mně taky líbilo nejdříve plavba parníkem, pak prohlídka hradu. Fotografie napovídají, že byl výlet super 👍

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tyto dvě věci takto spojené mi přijdou fajn. Nejdříve se člověk sveze a pokochá, na hradě se pak občerství a potom hurá na průzkum. Docela ráda bych sem zavítala ještě na podzim, mohl by být odsud hezký výhled na podzimně zbarvenou krajinu :-)

      Vymazat
  4. Lodí na Veveří je krásná plavba a já se nikdy nemohu ubránit tomu, abych nefotila hrad, jakmile se za zátočinu vynoří. Na levém břehu asi uprostřed za takovým stromem, který se naklání hodně do body, je nudistická pláž.

    OdpovědětVymazat
  5. Stejný výlet jsem také pře třemi lety absolvovali s vnoučky.

    OdpovědětVymazat

V Kutné Hoře

 V lednu jsme navštívili město Kutná Hora. Pro mě to byla první návštěva tohoto místa. Dopravili jsme se sem vlakem a když jsme ráno vyjíždě...