Kočičí cukrárna - zase dortíky

 Při projíždění fotek mi padl zrak na snímky dvou dezertů. V tom horku nemám pořádně na nic chuť, ale takový dortík bych si teď možná dala...

V květnu jsem dělala dortíky dva :-)
Jeden na doma, docela maličký. Měla jsem narozeniny, tak jsem chtěla, abychom doma měli něco jen tak na chuť. S polevou to nakonec příliš neklaplo, moc tekla, ale na chuť to nemělo žádný vliv.



Druhý dort jsem dělala do práce. Tady naopak poleva byla hustá až moc, ale to je jen drobný kosmetický detail. Během výroby jsem však měla podstatně větší problém, když se mi krém nepovedlo ušlehat. Chtěla jsem dělat klasiku z mascarpone a smetany na šlehání. Obě suroviny jsem brala v Lidlu, jenže tentokrát jsem vzala nějakou "deluxe" smetanu, což možná mohlo být příčinou nezdaru. V míse mi pak vznikla jakási podivná kejda, zdrclo se to na divnou hroudu a pustilo to vodu. Tak jsem s tím švihla a v náhradní variantě figurovala smetana a tvaroh, což už dopadlo o poznání lépe :-)



10 komentářů:

  1. Tvé dorty jsou parádní a nápadité.Povedly se na jedničku.
    Lili,měj hezký víkend

    OdpovědětVymazat
  2. Oba dorty vypadají dobře. Ochutnala bych oba.

    OdpovědětVymazat
  3. Lili, dorty vypadají moc dobře. Někdy jsou u výroby zádrhele a švihla bych s tím přesně jako Ty...a to peču hodně. Čeká mě za týden pečení dalšího dortu + nějakého cukroví, v tom teple se mě do toho nechce, ale musím. Muž má kulatiny...Dort chci udělat se želatinou a ovocem, letní odlehčený...Zdraví Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, ne vždy všechno funguje jak má a k tomu, aby se člověk dopracoval k finálnímu výrobku, je potřeba je větší úsilí než obvykle. Naštěstí to vždycky nějak dopadne. Říkám si, že péct na kšeft musí být někdy docela o nervy :-D

      Vymazat
  4. Dorty vypadají skvěle a jistě také tak chutnaly.

    OdpovědětVymazat
  5. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  6. O kočkách se říká, že to jsou falešnice, ale to není žádná pravda, naopak. Tady - hračky pro kočky sice nemají žádné dortíčky, ale určitě si pochutnají na těchto granulích. Kromě toho tu mají i hračky, čičiny si mnohokrát vystačí třeba s peříčkem nebo papírkem, když si chtějí hrát. Ale jsou tady i škrabadla a odpočívadla, ty se hodí hlavně pro kočky v bytě.

    OdpovědětVymazat
  7. Teda, musím říct, že se mi sbíhají sliny! MŇAM :-)! Hlavně mě láká ten s oreem a phisalis kuličkami. To musela být strašná dobrota. Já jsem si ale řekla, že si teď dám s dorty pauzu a budu se stravovat zdravě. Zrovna dneska jsem si nakoupila spoustu potravin se slevou na tomto super slevovém portálu.

    OdpovědětVymazat

V Kutné Hoře

 V lednu jsme navštívili město Kutná Hora. Pro mě to byla první návštěva tohoto místa. Dopravili jsme se sem vlakem a když jsme ráno vyjíždě...