Mlsáme aneb z kočičí cukrárny

Většinou moc často nepeču, ale v posledních několika týdnech jsem to zdatně dohnala. Obvykle mě k tomu dožene mlsná nebo to, že je potřeba upéct něco k nějaké příležitosti. Dáte si?

Na konci ledna jsem vytvořila tento kousek. Čokoládový koláč/dort s mascarpone. Základem je kakaový korpus. Krém je z mascarpone a smetany na šlehání, nahoru poleva z čokolády a zbytku smetany. Je to jednoduché, ale už se mi párkrát nepovedl... například když mi došla hladká mouka a musela jsem dosypat polohrubou, nebo když jsem koupila mascarpone jinde než v Lidlu (tuším, že to bylo Tesco). Na polevu dávám obvykle ještě ovoce, ono to hned vypadá líp :-)




Když se řekne "krtkův dort" většina lidí si vybaví krabici značky Dr. Oetker s polotovarem. V druhé polovině jsem kousek s tímto názvem dělala, ale pěkně domácí, bez krabice. Ona vlastně ani není potřeba. Korpus byl hodně podobný jako u předchozího kousku. Na internetu byla spousta variant, tak jsem si to nakonec nějak přizpůsobila, jak mi vyhovovalo. Uvnitř jsou klasicky banány a krém ze smetany, mascarpone, tvarohu a nastrouhané čokolády.

Teď na začátku března jsem dělala další kousek. Ten původně v plánu vůbec nebyl, jenže mi zbylo dost korpusu z krtkova dortu. Bylo by škoda vyhodit, tak jsem ho zpracovala. Rozdrobený korpus se smíchal s rozpuštěným máslem, vysypal se do dortové formy, kde jsem z něho uplácala spodek koláče. Tuto vrstvu jsem natřela marmeládou a pokladla piškoty a dala ztuhnout do lednice. (Příště to ale udělám naopak - nejdříve dám spodek zatuhnout do lednice, až pak ho natřu. Takto to trochu dělalo neplechu.) Další vrstva byla z kokosového pudinku smíchaného s tvarohem a borůvkama (lehce rozmačkanýma). Pak se to dalo zase zatuhnout do lednice a bylo hotovo.
Co si budeme povídat, všechny zhotovené výtvory se snědly. Doma jsme tedy měly takovou soukromou kočičí cukrárnu a nebylo to špatné :-)

8 komentářů:

  1. Lili, vypadá to všechno úžasně a ano. Dala bych si!!! 👍😃
    Dle tvého tipu zkusím mascarpone koupit v Lidlu. Koupila jsem ho v Globusu, kam pravidelně chodím, ale výsledný produkt se mi nelíbil.
    Měj hezké dny. 🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já ho tam kupuju skoro vždycky a zatím mě nezklamalo :-)

      Vymazat
  2. To je dobrot,myslím,že bych si dala všechny tři dorty.Mám nejraději tmavá těsta.Borůvky si kupuji pravidelně v Lídlu a jsou slaďoučké a občas je dám na nějakou buchtu a nebo koláč.A krtkův dort miluju,ale také si už nekupuji ten v krabici,dělám po podle receptu z internetu.
    Naladila jsi mě na sladké.
    Měj hezký večer Lili

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. I já bych si je dala, klidně znovu :-D Sezónní ovoce by bylo jistě lepší, ale na to si ještě počkáme :-)

      Vymazat
  3. Krásné kousky a určitě i velice dobré. :)
    Krém z mascarpone mám taky moc ráda, je lehoučký, v kombinaci s ovocem to chutná skoro zmrzlinově. Kupuju většinou v Albertu a nebo Kauflandu, zatím jsem se nezklamala. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :-) Nikdo ze strávníků si nestěžoval, tak asi ano :-)

      Vymazat
  4. Sbíhají se mi sliny. zvláště na ten borůvkami ozdobený. jejda, měla bych jít něco upéct, ale je večer a zítra už se mi určitě nebude chtít. ale musím spotřebovávat jablka. máme jich opravdu úrodu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Peču vždycky nějak přes den :-) Večer by se mi také nechtělo, bývá z toho dost nepořádku a večer už se mi nechce uklízet :-D

      Vymazat

V Kutné Hoře

 V lednu jsme navštívili město Kutná Hora. Pro mě to byla první návštěva tohoto místa. Dopravili jsme se sem vlakem a když jsme ráno vyjíždě...