K přehradě a dál ani krok

 O víkendu jsme měli volno, tak jsme se vydali k naší brněnské přehradě, když člověk nemůže volně cestovat. Vylákalo nás sluníčko, ale pořád bylo venku celkem chladno.

Pro mě je pořád ještě bunda a čepice nebo alespoň kapuce samozřejmost, proto jsem jen koukala, když jsme během naší procházky potkali pár běžců - otužilců například jen v kraťasech nebo triku s krátkým rukávem, brrr. Řeknu vám, že bych nechtěla být ani kachna a ráchat se v té určitě studené vodě...



U hráze přehrady se nachází přírodní památka Skalky a právě tady mě zaujaly malé rampouchy. Když jsem je uviděla, hned mi naskočilo slovo krápníky a už jsem ho chtěla říct, než jsem si uvědomila, jak to vlastně je :-D

A tady už jsme u přehrady. Stejně jako na řece i tady byly kachny.

Přistání na ledě trochu klouzalo. Kachna sice přistála, ale ještě kousek jela po ledě :-D


Někdo u své chatky něco pálil, z dálky bylo vidět kouř. Nebo že by si někdo dělal jen táborák? Kdo ví, ale tipuju spíše první možnost. No jo, jen vykoukne v březnu sluníčko a hned to láká k zahradním pracím :-)

Čekala jsem, že bude u přehrady dost lidí a nespletla jsem se. Nejvíc jich bylo u Přístaviště. Také tu byla vidět hlídka městské policie, ale nevím, co kontrolovali, jestli lidi, nebo provozovatele občerstvení. Šli jsme raději o kus dál, kde už těch lidí tolik nebylo. I tady na druhé straně bylo otevřené občerstvení a právě tady si na našich procházkách občas něco dáváme... no a stejně tomu bylo i teď. Párek v rohlíku přijde také vhod :-)

6 komentářů:

  1. Prýgl znám jen v letním a podzimním hávu. Už je to pár let, kdy jsem tam byla naposledy.
    Měj hezké dny. 🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak by to chtělo návštěvu znovu, až to bude možné :-)

      Vymazat
  2. Hezká procházka k přehradě.Rampouchy si vyfotila moc krásně.
    Já k mým oblíbených rybníkům nemohu,jsou v jiném okrese a dokonce v jiném kraji.Přitom nedaleko.Je těžké vymyslet kam.
    Měj hezký víkend

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :-) Mě to hned upoutalo, aspoň jsme viděli nějakou zajímavost :-) Snad se brzo dočkáme zase nějakých výletů a velkých vycházek. My máme to štěstí, že samotné Brno je dost velké, tak je tu kam jít.

      Vymazat
  3. U přehrady je hezky i v zimě. Kačenkám studená voda nevadí. Ty rampouchy jsou super vypadají jako krápníky, moc jsi se nepletla.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V souvislosti s tím mě také hned napadlo, že by bylo zajímavé podívat se do krápníkové jeskyně :-) Obyčejná procházka a na co všechno člověk nepřijde :-)

      Vymazat

V Kutné Hoře

 V lednu jsme navštívili město Kutná Hora. Pro mě to byla první návštěva tohoto místa. Dopravili jsme se sem vlakem a když jsme ráno vyjíždě...