Březen - měsíc knihy (?)

 Někdy mám chuť číst, někdy zase ne. Zrovna teď mám takové čtecí období a když je ten březen - měsíc knihy, tak se to i pěkně tématicky hodí :-) K námětu na tento článek mě však nepřivedly knihy samotné, ale věc, která s tím vůbec nesouvisí, takže napřed všechno pěkně popořádku.

Všechno to začalo tím, že jsem docela dlouhou dobu trávila tím, že jsem se na internetu snažila najít držák na truhlík na balkon v potřebné velikosti. Hledání se ukázalo jako neúspěšné, ale když už jsem měla zapnutý svůj noťas, napadlo mě, že bych si mohla najít něco k pojmu "březen - měsíc knihy". No a tak jsem se k tomu dostala :-D Jen pro zajímavost, tato záležitost existuje již několik desetiletí, a to konkrétně od roku 1955, alespoň tak praví internet. 


Tuto věc mám spojenou hlavně s burzou knih, která se konala právě v měsíci březnu v knihovně mého předchozího bydliště. Na to jsem se vždycky těšila. Vždy v úterý a čtvrtek si mohl člověk vybrat z knih, které sem přinesli jiné lidé. Platila se se symbolická částka 5 nebo 10 korun za kus, už si to přesně nepamatuju. Já jsem tam nikdy žádnou knížku nepřinesla, spíš jsem si nějakou brala domů. Prostě jste tam přišli a libovolně dlouhou dobu jste se mohli probírat hromadou knih :-)


Zatím není možné se žádné akce účastnit, tak jsem aspoň zavzpomínala. A když jsem zmínila knihovnu v předchozím bydlišti, musím se zmínit, že v tom současném ji mám pouhých pár set metrů od místa, kde bydlím. Zjistila jsem to až nedávno, ačkoliv jsem kolem ní šla mnohokrát. Říkala jsem si, co je to za budovu, že má na zdi napsaný kus nějakého textu a pak jsem kolem ní jednou projížděla, ale z jiné (přední) strany a všimla jsem si nápisu "knihovna" nade dveřmi.

Chodit do knihovny bude určitě fajn, je tam vždycky takový klid. Když si budu chtít něco přečíst, můžu si to jen půjčit a nemusím si to hned kupovat. Za poslední dobu jsem si pár knížek koupila a říkám si, že bych s tím měla trochu brzdit :-D Stanovila jsem si, že dokud nebude koupený regál na knížky, žádnou další si nepořídím.


Pro mě je teď zkrátka ideální čas na čtení. Máte to někdo stejně nebo třeba nečtete vůbec? Asi si na knížky budu muset psát pořadník, protože bych nejradši četla všechny, ale to dost dobře nejde. A víte co? I v době nejrůznějších technologií radši sáhnu po papírové knize, mám z toho prostě dobrý pocit. Teď koukám, že i když je článek o čtení a knihách, stejně se mi do toho vloudily kočky :-D Vůbec mě to nepřekvapuje. Však ona kombinace knih a koček je velice dobrá, doporučuje ji deset koček z deseti.

8 komentářů:

  1. U nás v knihovně měl být také bazar vyřazených knih, bohužel se kvůli pandemii neuskuteční, určitě bych si nesla domů plný batoh :D Já čtu moc ráda, ale je fakt, že někdy si dám od knížek tak týden pauzu na odpočinek. Teď mám zrovna rozečtený ženský román :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také bych si určitě něco odnesla :-) Ženské romány jsou jedna z mála věcí, co nečtu. Nevím proč, ale nikdy mě nelákalo, si takovou knížku přečíst :-)

      Vymazat
  2. Jsem knihomol, knížky si kupuji pravidelně a mám je všude, snad kromě koupelny. Pamatuji se na knižní čtvrtky, kdy vycházely nové knihy. Ty byly předtím avizované v novinách. Mnohokrát jsem šla z práce dříve, abych byla včas ve frontě. Novinky se prodávaly od 16 hodin. Když vyšla kniha Já, Claudius, jela jsem rovnou do Odeonu. Zavírali v 18 hodin, byla jsem pátá před krámem. A prý, že budou pokračovat v prodeji další den. Zajistila jsem si hlídání dětí a vyrazila do centra. Fronta končila až Na Poříčí, vinula se celou pasáží až před prodejnu. Byl březen, zima jako v ruském filmu a já měla na nohou lodičky. Zhruba pro třech hodinách jsem se dočkala. Výsledkem byly dva díly této knihy a jako bonus zánět močových cest. Kdybych měla tehdy teplé boty.... Ani tento nepříjemný bonus mně od knižních čtvrtků neodradil. 😀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V bytě tolik prostoru nemáme, takže se prostě musím krotit... to je jediné štěstí :-)
      To je ale zajímavá historka. Možná by stálo za to dát ji k dobru i čtenářskému publiku na tvém blogu. Tenkrát to byla asi jiná doba... usuzuju tak právě podle těchto nejrůznějších historek :-)

      Vymazat
  3. My najdeme někdy pár knížek v baráku u vchodu na topení. Už jsem si jich pár přečetla a zase vrátila na topení. Jinak chodí manžel do knihovny, ale já mu na internetu na jeho účtu vždy nějakou nedostupnou knihu objednám a pak přijde SMS, že má knihu připravenou k vyzvednutí. Já mám období, kdy čtu jednu knihu za druhou a pak i období několika měsíců, kdy na knihu nesáhnu. A tak to bylo i s jinými činnostmi. Ale že bych někdy měla pauzu ve focení, tak to se ještě nestalo. Právě tu mám zase knihu od KÖrnerové, kterou mám ráda. Vidím, že zálibu ve čtení od tebe odkoukaly i tvé kočičky. :) Měj se fajn.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To já v knihovně vybírám většinou náhodně... a také jsem tam pak dlouho :-D Minulý rok jsem toho moc nepřečetla, letos to mám zatím jinak. Ano, kočky musí zkusit všechno :-D

      Vymazat
  4. Když se začtu do knihy nic nevnímám.Jsem zvyklá číst ráno po probuzení a nebo večer.Jenže se mi zdá,že se mi nějak zhoršil zrak.Do knihovny chodím a hodně knížek si půjčuji od sestry,která je opravdu knihomolka a pořád si s neteří kupují nové knihy.
    Knížky,jak se zdá milují i číči,ale nějak je četba uspala.
    Měj se moc hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám to podobně, když čtu, nevidím, neslyším. Proto mám radši, když můžu čtení vyhradit delší časový úsek. Pokud je čas přečíst si jen pár odstavců, nemám z toho takový požitek.
      Kočky mají rády knížky, ale prý je to náročné :-D

      Vymazat

V Kutné Hoře

 V lednu jsme navštívili město Kutná Hora. Pro mě to byla první návštěva tohoto místa. Dopravili jsme se sem vlakem a když jsme ráno vyjíždě...