Vánoční Brno zpětně

 Ráda bych se ještě vrátila k minulému měsíci - prosinci. To jsme se jeden den vydali omrknout vánoční trhy tady u nás, v Brně. Vzhledem k okolnostem to nebyla žádná sláva, některé stánky jsem tam postrádala a ani v jednom neprodávali perníčky (!), ale i tak se mi podařilo ulovit pár (myslím, že pěkných) snímků.

Tuto dekoraci jsem vyfotila na jednom ze stánků. Byla jsem ráda, že mám objektiv, kterým si můžu všechno přiblížit a nemusím fotit v těsné blízkosti stánku, což by třeba prodávajícím nemuselo být příjemné. Mně by se asi moc nelíbilo, kdybych tam prodávala a někdo mi s foťákem "čmuchal" u stánku.


Prošli jsme Moravské náměstí, šli jsme také na "Svoboďák", Zelný trh... zkrátka jsme prošli takové to centrum. Ve výdejním okénku jsme si koupili jeden svařák, napůl a láhev medoviny na doma.

Počkali jsme, až se setmí, abychom viděli světýlka. Na to jsem se těšila. Dokonce jsme viděli i vánočně ozdobenou tramvaj, tu ale myslím nemám vyfocenou.


Pak už jsme se moc nezdržovali a nasedli jsme na tramvaj, která nás dovezla domů... byla už docela zima. No jo, doma je doma.

Na Zelném trhu jsme v okně viděli dokonce i Mikuláše a z balkónu tam zpívali andělé. V jednom stánku mě hodně lákaly skleněné baňky a ozdoby, ale nakonec jsem si to rozmyslela, taková paráda by u nás asi dlouho nevydržela :-D O dalších svátcích bych se chtěla podívat i na trhy v jiných městech, tak třeba to klapne :-)


12 komentářů:

  1. Krásné fotky a milé vzpomínání na předvánoční čas.👍🎄
    Do Brna jsme jezdívali kdysi každoročně, ještě v době, kdy nebyl vybudovaný okruh a závody se jezdily přes Bosonohy, Farinovu zatáčku, Kohoutovice a pak kolem Myslivny padákem dolů. Kamarádka bydlí v Kohoutovicích, na zahradě se vybudovala tribuna a měli jsme to z první ruky. 👍 Odo doby, co byl vybudován okruh jsme tam také několikrát byli, pochopitelně se zastávkou v Kohoutovicích. Brno znám jen z jara a léta. I když před pár lety jsme tam byli v zimě na výstavě Tutanchamona a pak se šli podívat do ZOO na dvojčata ledních medvědů.
    Vánočně vyzdobené centrum neznám a děkuji, za jeho přiblížení.
    Měj hezké dny 💓👍

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Napřed jsem váhala, že už je to od Vánoc dlouho, abych dala tento článek, ale zase mi přišlo škoda schovat zrovna tyto snímky. Tady to vánoční období mám ráda, tak proč si ho nepřipomenout :-) Jak říkám já - radši prosinec než leden :-) V Brně je toho ještě spousta, co neznám, takže do budoucna je co objevovat.

      Vymazat
  2. Myslím,že se ti opravdu povedlo ulovit moc krásné vánoční fotky.Uteklo to.Snad příští vánoce už budou volnější a takové,jaké jsme měli všichni rádi a se vším,co k nim patří.
    Měj hezký večer

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Uteklo to. Za mě by prosinec mohl trvat klidně tři měsíce :-D Ten leden mi pak přijde takový nijaký.

      Vymazat
  3. Jsou to krásné fotečky s atmosférou. Ten Mikuláš v okně se mi moc líbí, vypadá to, že je s ním i anděla a čert se holt schovává někde vzadu.
    Krásnej strom.
    Vánoce sice nic moc, ale přesto jsi nafotila pár pěkných snímečků. Doufám, že medovina už je vypitá!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :-)
      Ano, medovina už je vypitá, doma jsme si ji vždycky ohřívali :-)

      Vymazat
  4. To je velká škoda, že neprodávali na trzích žádné perníčky. Moc se mi líbí ten svítící stromek, na Vánocích mám nejraději právě ty světýlka :)

    OdpovědětVymazat
  5. Já jsem ráda, že jsem se aspoň virtuálně mohla u tebe podívat do mého milovaného rodného Brna na tu krásnou vánoční výzdobu. Díky moc.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Není vůbec za co :-) Určitě se do Brna v některém článku ještě podíváme :-)

      Vymazat
  6. Krásná procházka a večerní fotky se ti moc povedly.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :-)) Večer sice nejsou ideální světelné podmínky, ale někdy se podaří něco cvaknout :-)

      Vymazat

V Kutné Hoře

 V lednu jsme navštívili město Kutná Hora. Pro mě to byla první návštěva tohoto místa. Dopravili jsme se sem vlakem a když jsme ráno vyjíždě...