Hospodaříme na blogu

 Už je to nějaký ten pátek, co jsme přesídlili na blogspot, či jinou službu, která umožňuje vytvoření a spravování vlastního blogu. Řekla bych, že jsme to zvládli, co vy na to?

Včera jsem v počítači náhodou narazila na obrázek, který jsem kdysi měla v záhlaví na stránkách na blog.cz :-) Až jsem se nad tím pousmála a zavzpomínala jsem. Jo, o kočkách to bylo tenkrát, a je to o nich i dnes. 

Když to všechno shrnu, na blogspot jsem docela spokojená. Články se bez problémů zveřejňují, včetně fotek a co víc si přát. Dokonce už jsem přišla na to, jak udělat, aby bylo vidět boční "menu". Napadlo mě, a ani nevím, jak jsem k tomu přišla, že by to v jiné šabloně mohlo být vidět. Tak jsem to přenastavila a ono to fungovalo. Jen to záhlaví musím ještě poladit, obrázek v něm má menší šířku, takže vedle čouhá barevný pruh.

Jedna věc mi ale stále vrtá hlavou. Je na blogspot nějaká "úvodní strana"? To mi tady trošku chybí. Zajímalo by mě, kde a jak najít další blogy? Ráda bych narazila na dalšího bláznivého kočkaře. Pokud znáte někoho takového, kdo píše o svých mazlíčcích, klidně mi doporučte jeho stránky.


To by byly moje otázky tady k blogspotu. Původně jsem zamýšlela tento článek psát o nějaký den dříve, ale trochu jsem se zasekla na tom nastavení šablony. Teď už mě snad v psaní nic brzdit nebude, tedy kromě koček, které mě přijdou zalehnout a budou se hrozně nutně potřebovat mazlit :-D

17 komentářů:

  1. Ten starý obrázek z blog.cz je krásný :) Já se postupně taky na blogspotu zabydlela, bohužel s tou úvodní stranou ti nepomůžu, já jsem použila šablonu z blogspotu, a dál jsem se ve vzhledu stránky nešťourala :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tou úvodní stranou myslím úvodní stranu blogspotu jako takového obecně, tak jako to bývalo na blog.cz, ne že by konkrétně můj blog měl mít něco takového.

      Vymazat
  2. Ne, vypadá to, že blogspot žádnou úvodní stránku nemá. Leda snad si můžeš vyplnit profil. Hlavně zájmy, oblíbené knihy, oblíbená hudba atd. Ty věci pak fungujou jako odkazy. Když na to klikneš, zobrazí se ti seznam blogerů, kteří mají v profilu to samé slovo, jako ty. Ale je to ošemetná věc. Často to najde i zahraniční blogery. Obzlášť, když tam dáš nějaký mezinárodní název. Například jméno nějakého slavného zpěváka, či něco takového. Prostě ta úvodní stránka tady chybí, no.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hm, to mě nenapadlo, že bych takto mohla někoho najít. Profil většinou příliš nevyplňuju, ale něco bych tam snad mohla napsat... a ideálně česky, protože na zahraničních stránkách si toho moc nepočtu :-D

      Vymazat
    2. Jo, myslím, že kočky jsou tak český výraz, že žádného Argentince, co jinak, než španělský neumí, nenajdeš. :-)

      Vymazat
  3. Nevím,jakou hlavní stranu myslíš.Nejsem zrovna na takové zkoumání,nebaví mě to a bojím se hlavně,abych si něco na blogu nezvorala a potom to nešlo dát třeba zpátky.Já jsem na blogspotu už čtvrtý rok,ale nevím o nic více.Kočky mě zajímají,protože jednu doma mám a prostě ji miluju.Možná bych měla o ni více psát a fotit ji.Zaslouží si to a tak to napravím.
    Měj hezký začátek týden

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím úvodní stranu této domény, tak jako to bylo na blog.cz :-) Kočky jsou myslím vděčné téma, když jsem doma, pořád je fotím :-D

      Vymazat
  4. Myslím, že vím, že se jedná o "hlavní stranu" na konci, pravda, tam se hned vědělo, kdo a co nového napsal. Jinak přeji do nového roku vše nejlepší a ať se daří kočičkám.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně to myslím. Takový přehled by byl fajn :-) Děkuji :-)

      Vymazat
  5. Moc pěkné záhlaví. S blogspotovým nastavením jsem taky trochu zápasila, přičemž založení blogu a vybrání šablony bylo asi to nejlehčí. Přetáhnutí článků pak taky, akorát překlikávání data do původního zveřejnění bylo otravně zdlouhavé, ale zase jsem měla co dělat. Potěšila mě možnost nastavení rubrik, přidání oblíbených blogerů a taky to, že když někdo zveřejní nový článek, tak se to tam objeví. To je docela príma změna oproti blogu, taky možnost okamžitého náhledu už rozpracovaného článku.
    Nějaká úvodní stránka blogspotu asi neexistuje. Ale objevila jsem něco jako Klub blogerů, myslím že zorganizování tohohle se ujala Kerria (která fungovala předtím i na blogu, jako takovej sběratel a pečovatel zajímavých blogůú). Mrkni tam, jestli budeš mít chuť.
    https://klub-blog.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já na ty počítačové záležitosti nejsem příliš zdatná, občas mě to dovede pěkně potrápit. Možná už jsem to někde v komentáři psala, ale se starými články jsem to vyřešila jednoduše - nepřetahovala jsem je. Říkala jsem si, jestli to nebude škoda, ale bylo příjemné začít s čistým štítem. Děkuji za tip, podívám se na to, jak budu mít volno :-)

      Vymazat
  6. Krásný modrý obrázek s chlupaticí!
    Kočičky mám taky ráda, nyní žádnou nevlastním.
    Budu ráda za Tvé kočičí příběhy. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ještě, že ty kočky mám! Bez nich by se špatně psalo.

      Vymazat
  7. Blogspot nemá úvodní stránku, jakou míval Blog.cz, kde se zobrazovaly příspěvky na Téma týdne, Autorský klub a další.
    O kočkách tu píše více blogerek, zde jeden odkaz: https://libysal.blogspot.com/2021/01/z-kozuskova.html

    OdpovědětVymazat
  8. Blogspot žádnou úvodní stranu nemá. A tak i hledání spřízněným blogů je obtížnější. Prostě je to o náhodě. Jinak se ti blog povedl. Takto se mi to líbí více než to předešlé.

    OdpovědětVymazat
  9. Tak jsem přišla na to, jak vyhledat podobné blogy. Ne svém profilu jsi specifikovala svůj blog několika slovy, třeba kočky....a pod. a ono se to dalo do odkazu. Když klikneš na odkaz, tak se ti zobrazí blogy se stejným námětem.

    OdpovědětVymazat

V Kutné Hoře

 V lednu jsme navštívili město Kutná Hora. Pro mě to byla první návštěva tohoto místa. Dopravili jsme se sem vlakem a když jsme ráno vyjíždě...