Ospalé a kočkové

Vánoční období mám moc ráda. I když není sníh, tak si v tom libuju - doma světýlka, svíčky, teplo a cukroví. To je něco na mě. Na Štědrý den ráno jsem končila poslední noční v práci a pak už hurá domů, na zasloužený odpočinek.
Před svátky mi takto vyšly čtyři noční směny po sobě. Když se podívám zpětně, za celý prosinec jsem měla jen dvě denní směny. Sice nás teď není potřeba na směně tolik lidí jako v běžné sezóně, ale zase si lidi dobírají dovolenou, pak jsou tu nějací marodi... takže člověk jde i jako náhrada za někoho. Zase když si řeknu, že jsem za celý měsíc stávala jen dvakrát, to zní dobře. Ale zpět k těm vánocům :-)

Dárky jsem si nakoupila dostatečně dopředu a balila jsem je asi týden před svátky, když jsem měla zrovna volno, abych se pak mezi nočníma nemusela honit. Bramborový salát se rozdělal den před Štědrým dnem. Polévku jsem ten den z plotny odstavila asi deset minut před odchodem do práce. No jo, po noční se mi nechtělo vstávat, pořád jsem si říkala "ještě chvilku, ještě chvilku" a to je pak hned :-D Ráno se pak po mém návratu z práce dodělal salát. Řízky jsem obalovala odpoledne. Aspoň jsem nemusela netrpělivě čekat na dárky, když jsem skoro celý den prospala :-D


Svátky u nás byly spíše takové odpočinkové. S úklidem se to příliš nehrotilo, žádné hektické objíždění několika návštěv a tak podobně. Kočky to s odpočinkem vzaly zodpovědně, celou Štedrovečerní večeři prospaly. Ježíšek byl letos velice štědrý. Budu mít co číst, z čeho pít a také si mít co skládat. U puzzle jsem 25. strávila několik hodin a nemohla jsem se od toho odtrhnout. Prostě maniak :-D Dostali jsme také deku se slovy, že to není pro kočky, jenže ty na to mají úplně jiný názor...



Ve volnu koukáme na pohádky a pojídáme cukroví. Některý den bychom chtěli jít krmit kachny nebo holuby, ale nevím, jestli z toho něco bude. Venku sice nebude ani noha, ale aby z toho nebyl nějaký problém. Aspoň, že těm sýkorkám můžu nasypat do misky na balkoně. Občas tam lítají a kočky z toho mají pak kino :-D Doma jsme všichni lenoši. Mám pocit, že ty kočky prospí snad celý den a když je vidím, jak si chrupou na polštáři/ dece/ peřině nebo kdekoliv jinde, tak se mi nechce nic dělat.


Málem bych zapomněla, pod stromečkem byl také kalendář od Pavla Berky, účastníka pořadu Master Chef. Jsou to malované obrázky jídel a na zadní straně listu je vždycky recept. Jsem zvědavá, až něco z toho vyzkoušíme.

Pokud by někoho zajímalo, co kočky a vánoční výzdoba... tak je to docela v klidu. Zatím nám stromek jen jednou omdlel... Bylo to v době, kdy jsem zrovna byla v práci, tak jsem říkala, že to určitě padl k zemi steskem :-D






8 komentářů:

  1. Lili, máš krásnou pohodičku i s kožuškami. To je jasné, že kožušci rozhodují čí je který dárek, může tam být desetkrár napsáno jiné jméno, je prostě jejich :-)))

    OdpovědětVymazat
  2. Kočky jsou pohodářky a já se od nich učím.Modřinka spí také celý den,aby mě mohla v noci otravovat.Jak se pohnu už je u mě.Doma máme pohodu,koukáme na telku,cpeme se,já háčkuji,vnučka mi dala knížku se vzory,od druhé mám knížku od mého oblíbeného spisovatele.Ráda bych někam zase vyjela do přírody,ale je nevlídno.Pořád fouká a je zamračeno.Asi marně čekám na sníh.
    Užívej si posledních dní roku

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máme se od koček hodně co učit :-) Naštěstí mě kočky v noci nebudí... ale někdy si v noci přilehnou. Někdy se ráno vzbudím a vedle mě na polštáři spí třeba Koblížek :-) Za sněhem musí člověk asi někam dál.

      Vymazat
  3. I snacha přijela na Štědrý den z noční. Ještě, že já už nechodím do práce. Kdybych viděla kočičku spinkat pěkně na gauči. určitě bych zalehla také. Stromeček určitě lehl smutkem, jak jinak. Pěkně jste si užili svátky ve dvou jen s kočičkami. Ale s těmi je stále legrace. Měj hezké i další dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono je to vždycky pokušení, když je tak vidím :-) Spící kočka - spokojená kočka. Bez nich by byla nuda.

      Vymazat
  4. Lili, díky za příjemné povídání. Se směnami je to těžké, a myslím, že každým rokem náročnější, za mlada to člověk snáší lépe. Omdlelý stromek, švanda! Puzzle, to jste asi byli hodní, taky rádi skládáme.
    Do nového roku přeji hodně zdravíčka a radostí s kočičkami. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ve vyšším věku to asi člověk zvládá jinak. Mě zase teď vyhovuje, že nemám ten stereotyp stejné pracovní doby od pondělí do pátku a volné jen dva dny o víkendu. Předtím mě to už celkem deptalo a to vstávání tolikrát po sobě mě unavovalo.
      U puzzle bych byla schopná prosedět celou noc, je těžké se od toho odtrhnout :-D

      Vymazat

V Kutné Hoře

 V lednu jsme navštívili město Kutná Hora. Pro mě to byla první návštěva tohoto místa. Dopravili jsme se sem vlakem a když jsme ráno vyjíždě...