Výstava bonsají Kroměříž

 Na mé přání jsme navštívili výstavu bonsají na výstavišti v Kroměříži. Počasí sice nebylo nic moc, ale nakonec jsem byla ráda, že jsme jeli. Cestovali jsme autobusem, nasedli jsme v Brně a za 50 minut jsme vysedali v cílové stanici. Bus nikde nezastavoval, takže to byla fakt rychlovka.


Od autobusu jsme šli k výstavišti pěšky. Podle mapy, na kterou jsem předchozí den koukala, jsem přibližně tušila směr, kudy se musíme vydat. Pak jsme potkali směrovou ceduli, takže bylo jasné, že jdeme dobře.



Na výstavišti se tato akce nekonala poprvé, byl to už několikátý ročník. Samotná výstava se mi dost líbila, bonsaje byly hezké, na pozadí hrála vkusná tématická hudba a všechno tam bylo pěkně uspořádané.


Mimo vystavené kousky zde byly také bonsaje k prodeji :-) Nakonec jsme neodolali a jednu si odvezli domů a také jednu keramickou misku, do které půjdou netřesky. Obojí bylo docela levné, možná to bylo tím, že jsme výstavu navštívili třetí den, který byl poslední.



Bonsaje jsou na pěstování docela náročné, mnohdy se stane, že to zkrátka nevyjde. Ale kdo ví, třeba bude tento pokus úspěšný. 



V prostorách výstaviště je to hezky udělané, takže když si člověk sedne s občerstvením, může se mezitím koukat kolem. No prostě paráda.



Tato akce ale není jen o bonsajích. Člověk tu může zakoupit také spoustu jiných věcí - různé zahrádkářské potřeby, kaktusy, sazenice, pletené košíky, šperky, korbáčky, medovinu a já nevím, co všechno ještě. My jsme spíš koukali, co všechno tady je a kromě občerstvení a zmíněné bonsaje a mísy jsme neutráceli. Peněženku mi teď docela provětrává veterina, to je zkrátka nutný výdaj, ale o kočičím marodovi si povíme zase někdy příště :-)








14 komentářů:

  1. Krásné, je vidět, že jste si to užili a že tam bylo dost rozmanitého zboží. Bonsaje mám ráda, líbí se mi.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bylo to tam příjemné, příště určitě jedeme zase :-)

      Vymazat
  2. Bonsaje jsou krásné a vůbec - celé to prostředí vypadá moc hezky. Obdivuji každého, kdo umí něco pěstovat - mně se daří jen vánoční kaktusy doma a hortenzie na chalupě.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem zvědavá, jestli se s bonsají tentokrát zadaří.

      Vymazat
  3. Je to neuvěřitelná nádhera a kdo to umí, ten má potom dokonalé výsledky.
    Chce to hlavně šikovné ruce a trpělivost.
    Pěkné fotky dokonalého zeleného světa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bonsaje jsou krásné. Mně se moc líbí i keramika, v které bývají :-)

      Vymazat
  4. Na výstavu bonsají bych se také ráda podívala.Jsou krásné.Kdysi jsem se pokoušela je pěstovat,koupila si knížku,ale nedařilo se.Byly z nich obyčejné keříky.No,aspoň,že jsem je nezahubila.
    Moc krásné fotografie.
    Měj hezké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bonsaje jsou na pěstování náročné, takže někdy se stane, že se prostě nezadaří.

      Vymazat
  5. Nádhera. Já jsem už jednu bonsai vypěstovala k dokonalé zkáze. Prostě to neumím, nedaří se mi to ani uchovat ve stavu v jakém jsem to koupila. Ale podobné výstavy miluji. Hradišti jsme navštívili dokonce muzeum bonsaí. Tak ať se tvé rostlince daří.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také mám za sebou jeden neúspěšný pokus. Ano, to muzeum znám, několikrát jsem kolem něho projížděla. Bohužel díky současné situaci ho navštívím asi až příští rok.

      Vymazat
  6. Bonsaj je úžasná rostlina. S pěstováním zkušenosti nemám, fotky máte moc hezké!

    OdpovědětVymazat
  7. Pár bonsaju jsem viděla, ale ne na vystave. Musi to byt pekne videt takto upravene male stromecky.

    OdpovědětVymazat

V Kutné Hoře

 V lednu jsme navštívili město Kutná Hora. Pro mě to byla první návštěva tohoto místa. Dopravili jsme se sem vlakem a když jsme ráno vyjíždě...