Malujeme na kameny

 Doufám, že jste dnes výtvarně naladěni. Budeme totiž malovat na kameny. Původně jsem chtěla jen psát, ale bohužel jsem se musela rozčílit. (To víte, vyřizování na úřadech, kapitola sama o sobě.) Mohlo by se to na článku negativně projevit, takže radši ty kameny. Takové malování není kdo ví co uměleckého, ale je to docela uklidňující.

Je to docela jednoduchý proces. Nejdříve musíte nějaké kameny najít. Pak je doma omyjete, osušíte a pak už můžete malovat. Ideální je kámen natřít nějakou podkladovou barvou, nejlépe bílou. Až zaschne podkladová vrstva, můžete nanášet další barvy, podle zvoleného vzoru.


Můžete použít také ubrouskovou techniku, pokud nechcete nic malovat. To je hračka. Vystříhnete z ubrousku požadovaný motiv, použijete jenom horní barevnou vrstvu, kterou položíte na kámen a přilepíte tím, že na ni štětcem nanášíte lepidlo určené pro tyto účely. Obecně se doporučuje kameny ještě nalakovat, ale to zatím nedělám.


K malování používám akrylové barvy. Na dotahování detailů použiju černý nebo bílý akrylový fix. Ubrousky se dají koupit i jen po jednom nebo dvou kusech, třeba ve výtvarných potřebách nebo některých papírnictvích.


Nejvíce dělám asi berušky. Však už se mi jaksi namnožily, tak jsem je věnovala útulku, který si dělá různé aukce a bazárky. Třeba se tam berušky udají :-)











8 komentářů:

  1. Jé, to je krásné, ale já už to nedám, i kdybych chtěla mám brebtavé ruce a dost blbě vidím. Na tvoje dílo jsem se moc ráda podívala.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :-) Mě se občas u toho třepou ruce - zpravidla když potřebuju udělat rovnou čáru :-D

      Vymazat
  2. Moc dobrý nápad. A necháš je také jen tak někde položené???

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zatím jsem kamínky rozdala, ale až budou další a pojedeme někam na výlet, možná je někde nechám :-)

      Vymazat
  3. Moc se mi to líbí.Malovala jsem s vnoučatama,když byla malá a také jsme na kameny využívaly ubrouskovou techniku.Měj hezké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Líbí se mi, jak je ubrousková technika nenáročná :-)

      Vymazat
  4. Krásná práce! Na to bych neměla trpělivost! Ale pár kamínků už jsem našla...a předala pro radost dál... 😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také už jsem jich pár našla, ale to jsem ještě nevěděla, o co jde, takže jsem je nechala ležet, kde jsem je našla :-)

      Vymazat

V Kutné Hoře

 V lednu jsme navštívili město Kutná Hora. Pro mě to byla první návštěva tohoto místa. Dopravili jsme se sem vlakem a když jsme ráno vyjíždě...