Šťastná knižní sedmička

Mé čtecí období stále pokračuje a stránky různých příběhů dál ubíhají před mýma očima. Čtu knížky nové (a snažím se odolat pokušení pořídit si další), ale i ty staré, které už mi rukama prošly. Tak mě napadlo, co si dát takovou malou, ale úplně malinkatou výzvu?

Nejprve jsem chtěla utvořit seznam deseti knih, ale pořádně jsem to jaksi nemohla vymyslet a ona ta sedmička je taková sympatická, no ne? Představuji vám tedy mou Šťastnou knižní sedmičku.

Jestli chcete, můžete vytvořit svůj seznam knih podle následujícího zadání. Klidně to můžou být knihy, které jste už četli, nebo ty, které se teprve chystáte číst. Kdo ví, třeba při svém hledání narazíte na zajímavý kousek. Ke každé knize napište pár vět... o čem kniha je, nebo jak jste k ní přišli, případně jestli se vám líbila/nelíbila.

Toto by tedy vybrané knihy měly mít ve svém názvu :-)

1) Zvíře
2) Město
3) Jídlo nebo nápoj
4) Název bytosti nebo někoho, kdo se vyskytuje v pohádkách
5) Roční období, svátky nebo časový úsek
6) Jméno
7) Tvar nebo architektonický prvek

Sedm knih, nic víc, nic míň. Myslím, že se zase tak těžké to není. Moje sedmička vypadá následovně:

1) Kocour Bob od Jamese Bowena. Tu knihu jsem zde již zmiňovala v samostatném článku, ale do tohoto seznamu se skvěle hodí. Patří mezi mé oblíbené a četla jsem ji už několikrát :-) Je to pěkný příběh o přátelství zrzavého kocoura a člověka, který se snaží dostat z drogové závislosti. Bob změní Jamesovi život, kterým se protlouká v londýnských ulicích.

2) Peklo jménem Rakka s podtitulem "V zajetí Islámského státu" od Sophie Kasiki. Tuto knihu jsem si pořídila nedávno, a to v dobročinné aukci pro kočičí útulek. Ještě jsem ji nečetla, ale upoutala mě už jen tématem, které je podle mého názoru docela kontroverzní a trochu hrůzu nahánějící, když si to člověk opravdu představí. Vzadu na obálce se píše, že se jedná o skutečný příběh. Má to být o ženě, která se rozhodne konvertovat a odjet do jámy lvové, tedy do Rakky, srdce Islámského státu. Až to přečtu, určitě se podělím o své dojmy, sama jsem na to zvědavá.

3) Igelitkové pivo od finského autora jménem Mikko Rimminen. Tuto knihu jsem četla před několik lety a nedávno znovu, poté, co mi ji podařilo levně sehnat na internetu. Příběh zachycuje život tří flakáčů, bez jakéhokoliv životního cíle nebo snahy se někam posunout. Většinou se jen tak poflakují po Helsinkách, vysedávají venku, u piva, vedou debaty o ničem. Kniha není příliš rozsáhlá, má necelých třista stran, přesto ji ale řadím k těm, co jsou náročnější na čtení. Dost možná to bude tím květnatým popisem městské atmosféry, všednosti dnů a myšlenkových pochodů postav. Toto čtení určitě nebude pro každého, ale je skvělým důkazem, že psát se dá úplně o všem, i o naprosto obyčejných věcech. A pozor, kniha obsahuje vulgární výrazy! :-D

4) Harry Potter a princ dvojí krve od J. K. Rowlingové. Musím přiznat, že tímto zadáním jsem si trochu zavařila. Jistě, nějaké pohádkové knihy mám, ale zrovna zaskládané někde vzadu ve sklepě. Tak jsem přemýšlela, až mi pohled padl na sedmidílnou ságu o mladém kouzelníkovi, který nastoupí do Bradavic, školy čar a kouzel. Šestý díl přece obsahuje slovo princ a ti, jak známo, se v pohádkách vyskytují v hojné míře. Myslím, že tuto sérii, známou i díky filmovým zpracováním, nemusím ani nijak představovat. Co si budeme povídat, Harry Potter patří mezi mé oblíbené kousky a všechny díly jsem četla několikrát :-)

5) Oliver, kocour, který zachránil Vánoce od Sheily Nortonové. Nejnovější kousek z mé kočkoknihové sbírky jsem si pořídila na konci minulého roku (stejně jako knihu v bodě 6). Nenáročné, čtivé a milé - to jsou tři slova, kterými bych tento příběh popsala. Kocour Oliver následkem požáru přijde o svůj domov. Brzy ale najde nový. Kocour, kterého brzy zná celá vesnice, se rozhodne, že bude pomáhat a nakonec stmelí lidi dohromady. Tuto knihu jsem měla přečtenou velmi rychle. Tím, jak je psaná jednoduše, by se dalo říct, že je to příběh pro mládež, já si ale myslím, že si ji klidně můžou přečíst všechny věkové kategorie :-)

6) Neznámý Kimmi Räikkönen. A máme tady dalšího Fina, tentokrát závodníka Formule 1. Svého času jsem hodně sledovala tyto závody a také se zajímala právě o Finsko. Když jsem zjistila, že o finském závodníkovi vyšla kniha, zajásala jsem a chtěla si ji objednat. Jenže to mělo háček, kniha byla bohužel jen ve slovenštině, do češtiny přeložená nebyla. Musela jsem si tedy nechat zajít chuť. Zcela náhodou jsem na konci minulého roku zjistila, že už je kniha k dostání i v češtině. A co myslíte? Ano, knihu už mám samozřejmě doma. Zatím jsem ji nečetla, ale už brzy přijde na řadu. Myslím, že bude fajn přečíst si o někom, koho jsem roky sledovala na televizních obrazovkách a četla o něm v závodnických časopisech. Autorem je Kari Hotakainen.

7) Pilíře země od Kenna Folletta. Tato tučně vyhlížející kniha má přes 900 stran a patří mezi ty nejrozsáhlejší, které jsem kdy četla. Jedná se o historický román odehrávající se ve středověku, a to v Anglii ve 12. století.  Ústředním tématem je nepochybně stavba katedrály, příběh ale také sleduje osudy obyčejných lidí, to vše na pozadí tehdejší politicko-náboženských sporů. Tento kousek jsem četla před několik lety. Jedná se o povedené dílo, ale díky svému rozsahu a detailním popisům je na čtení malinko náročnější. Možná si knihu zase znovu přečtu, ale hned tak to nebude, a to především z časových důvodů. Než bych přelouskala tady tuto, za ten samý čas bych klidně zvládla dvě jiné :-D


Tak co, dali byste dohromady svou sedmičku?



9 komentářů:

  1. Z tvé knižní sedmičky znám jen Harryho Pottera, a kocoura Boba, ale to jsem viděla jen film :) Tu knížku o Kimim bych si přečetla ráda, on na veřejnosti působí dost nepřístupně, je takový typický ledový Fin :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Právě proto, že je takový typický Fin, se na tu knížku těším :-) :-D

      Vymazat
  2. Vzhledem k tomu, že jsem knižně celkem jednostranně zaměřená, by všechny knihy byly od Agathy Christie nebo Arthura Conana Doyla. Díky jejich zaměření si nějak nejsem jistá, jestli by to tu požadovanou sedmičku dalo :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono je jedno, jak je kniha zaměřená, důležité je, co má v názvu :-)
      Tuto spisovatelku znám, ale zatím jsem od ní nic nečetla, asi to nebude můj šálek kávy :-)

      Vymazat
  3. 1. Z deníku kocoura Modroočka - moje oblíbená dětská knížka o kočičkách
    2. Rudá záře nad Kladnem - Od A. Zápotockého - politika v dávné době - takové nečtu
    3. Bramborová kuchařka - tu mám doma a jsou v ní levné rychlé recepty
    4. Čert a Káča od Boženy Němcové - klasická pohádka
    5. Velikonoce - odborná publikace pro tvořivou práci s dětmi v období svátků je dobrá, je v ní hodně nápadů
    6.Čuk a Gek - četla jsem v dětství o dvou kamarádech, líbilo se mi to.
    7. Komu zvoní hrana - Ernest Hemingway - z doby válečné. Kdo to má rád, bude se líbit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Super! No jo, kocour Modroočko :-) V souvislosti s touto knihou si vybavuju hlavně pěkné ilustrace :-)
      Je to hezký seznam, tak ještě s ním šup na blog :-)

      Vymazat
  4. Pilíře země neznám, ale ráda poznám, jestli máš ráda Anglii, mě učitelka v jazakovce kdysi doporučila Sarum od E.Rutherfurda.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zmíněnou knihu zase neznám já. Děkuji za tip :-)

      Vymazat
  5. Kdyby jste nevěděla, kam na knihy, tak tady vám dám inspiraci. Není to jenom second hand, ale i tržiště. Mají tam různé knížky, různé oblečení za úplně super ceny. Tak třeba se vám něco zalíbí :). Funguje tam i výkup, kdyby měl nekdo přebytky v hodně dobrém stavu. :)

    OdpovědětVymazat

V Kutné Hoře

 V lednu jsme navštívili město Kutná Hora. Pro mě to byla první návštěva tohoto místa. Dopravili jsme se sem vlakem a když jsme ráno vyjíždě...