Pleteme z pedigu

 Už před nějakým časem jsem si říkala, že bych chtěla zkusit uplést něco z pedigu. Nakonec mi to nedalo a objednala jsem si pedig ve dvou barvách, štípačky a také dřevěnou formu ve tvaru zvonečku na oplétání.

Na internetu jsem si našla jedno video, podle kterého jsem to pletla. Původně jsem měla v plánu zkusit nějaké košíky, jenže co bych s nimi pak dělala... Zvonečky budou jako dekorace a pak přijdou pověsit na vánoční stromeček.


Pedigu jsem objednala menší balení, bělený a fialový. Musím říct, že to není zas tak složité a podle návodu to šlo. Jistě, jsou na tom nějaké mouchy, ale ty člověk vychytá časem. Důležité je pedig namočit před pletením a v průběhu dávat pozor na to, aby nevyschl. Se suchým by se pořádně nedalo plést, lámal by se. No, jen co jsem dopletla první zvoneček, hned jsem musela vytvořit aranžmá :-D



Pletení se samozřejmě účastnily i kočky, jak jinak. Moc je zajímaly pohybující se proutky. Kousek pedigu je u nás teď nejlepší hračka, rozhýbe to i zrzavého lenocha Koblížka (a to už je co říct). To víte, přiloží se tlapka k dílu a hned je hotovo :-)




12 komentářů:

  1. Kočičák zvádavý a zvědavý. Mě pomáhal kocour s pletením. Párání hotového mu však šlo rychleji, než mě to pletení. 🤣🐈 Zvonečky jsou parádní, já ještě s pedigem pracovat nezkusila.
    Hezké podzimní dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kočičák je věrný asistent :-) Kdybych tady vytáhla pletení, to by byl konec, protože mourinka je na klubíčka všeho druhu úplně ujetá :-D Děkuji :-)

      Vymazat
  2. Z pedigu jsem ještě nepletla, ale pletení z papíru jsem zkoušela. Pár menších košíčků, které teď používám jako obaly na květináče ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím, že obojí druh pletení je na podobném principu... to co jde uplést z papíru, jde jistě i z pedigu a opačně :-)

      Vymazat
  3. Koukám,že ti kočička pomáhá.Z pedigu jsem jednu dobu hodně pletla košíky.Pořád mám v plánu si uplést velký bílý koš.Hodně mě to bavilo.Tvoje pletení je nádherné a pro mě inspirace.
    Měj hezký víkend

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Možná se ke košíku také časem dostanu, ale až budu vědět, na co ho upotřebím :-) I mě to baví :-)

      Vymazat
  4. Jsi šikovná. Pedig mne také lákal, ale zatím jsem nezkusila. Zvonečky se ti povedly. No jak jinak, když jsi měla takové pomocníky, kteří hlídali namáčení pedigu. Mějte se všichni moc hezky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. Je to příjemná činnost, tady to pletení. Ano, hlídali namáčení a také tahali za proutky... co já bych bych nich dělala! :-D

      Vymazat
    2. Pro mne je to stále a už zůstane španělská vesnice. Ale moc se mi to líbí. Jsi šikovná.

      Vymazat
    3. Ježurko, každý něco umíme. I pro mě je spousta věcí, jak ty říkáš - španělskou vesnicí :-)

      Vymazat
  5. Já většinou nic nevyrábím. Jsem na to manuálně nezručná. A asi si i budu muset někde vyhledat informace o tom, co je to ten pedig vlastně za materiál. Ještě jsem to neviděla a ani neslyšela.
    Ale občas se hecnu a vyšívám. A jednou jsem dokonce vyrobila lapač snů.

    Tvé zvonky vypadají moc dobře a kočičí pomocník je jako vždy roztomilý.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Občas mám chuť něco vyrobit... před pedigem to bylo zase malování na kameny a zanedlouho přijde čas na nějaký vánoční dekor :-) Pedig je přírodní materiál :-)
      Děkuji :-)

      Vymazat

V Kutné Hoře

 V lednu jsme navštívili město Kutná Hora. Pro mě to byla první návštěva tohoto místa. Dopravili jsme se sem vlakem a když jsme ráno vyjíždě...