Jak se daří bonsaji

 Kvůli záplavě podzimních a kočičích fotek bych málem zapomněla na jednu důležitou věc. Na konci září jsme si pořídili bonsaj a myslím, že je nejvyšší čas se podívat, jak se jí daří.

Tuto bonsaj jsme pořídili na výstavě v Kroměříži. Obecně je jejich pěstování náročné, často se stane, že zakoupená rostlina uhyne. Může tak být i proto, že ji dané prostředí a změna zkrátka nesvědčí. Tu naši máme doma už měsíc a můžu říct, že se ujala.
Soudím tak podle toho, že nezačala usychat a ani neplesniví hlína, a co víc, dokonce na ní vyrazily nové lístky :-)


Bylo nám řečeno, že toto je pokojová bonsaj, jenže po pár dnech se mi zdálo, že jí to uvnitř nesvědčí, protože se objevilo několik suchých lístků. Přestěhovala jsem tedy stromeček na balkon na parapet s tím, že se uvidí.


A vidělo se. Po nějaké době se objevily nové lístky, což považuju za velký úspěch. První bonsaj mi totiž pošla. Jen nevím, co se stromečkem, až bude mrznout, to musím ještě vymyslet. Mám obavy, aby ji přesun do domácího prostředí a také Ňufova péče neuškodili. Kocour mi totiž spásl petrželku i pažitku. Víc vám k pěstování bonsají neřeknu, nejsem odborník. Pokud něco potřebuju vědět, hledám na internetu nebo v knížce, samotných zkušeností tolik není. Ještě dodám, že jsem stomeček zatím neostříhávala ani netvarovala, ale je to v plánu. Tak snad vydrží :-)






16 komentářů:

  1. Je krásná. když tedy trochu začala osychat a pak dostala nové prostředí a začíná vyhánět nové lístečky, je opravdu naděje, že se udrží. Já mám stejnou radost jako ty zase z orchidejí. Každý říká, že není problém je pěstovat, ale mně se žádná koupená nedařila. Nekvetly a zahynuly. Orchideji po mamince se daří, už kvete každý rok a nyní dokonce několik měsíců a dokonce vyhnala další kvetoucí stvol. A to je na severním okně. Tak ať se tvé bonsajce daří i přezimovat.Možná, když jsi ji koupila na trhu a ne v nějakém supermarketu, tak má více naděje.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. První bonsaj mi po měsíci úplně odešla. Tato se zatím drží, doufám, že to tak bude i nadále :-) Zajímavé je, že i tu první bonsaj jsem koupila na stejné výstavě, ale každá se chovala jinak. Orchideje jsou pěkně rostliny, ale u těch bych měla strach, že mi je kočky okoušou a otráví se. Pěstitelství okrasných rostlin zdar!

      Vymazat
  2. Krásné bonsaj, ať se jí daří. Já v posledních letech mám doma jen vánoční kaktusy a fialky, kvůli kocourkovi jsem odstranila všechny jedovaté . Nikdy jsem kytičky nepřesazovala a každoročně bíle kvetly, letos na podzim jsem je přesadila a vypadá to, že nejsou spokojené. I ty kaktusy vysychají a upadávají jim celé větve. Hodně pohody.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :-) Zrovna o vánočních kaktusech jsem slyšela, že by mohly kočkám uškodit, tak já už nevím... mám pocit, že se to píše snad o každé rostlině. Jo, ono to "zahradničení" je někdy věda.

      Vymazat
  3. Pěkná bonsaj! Je zajímavé, že se jí daří více venku, než uvnitř. Moc pěkné fotky, určitě už teď bonsaj vydrží :)

    OdpovědětVymazat
  4. Tak bonsaji se daří a to je dobře.Snad se ji bude dařit i přes zimu.Mně kočička taky okusuje doma kytky i přesto,že má kočičí trávu.Nejvíce ji chutnají laskavce,které má sousedka na venkovní chodbě k přezimování.Občas ji musím na chodbu vypustit.
    Tak ať se daří nejen bonsaji

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kočičí trávu mi ti moji kousci úplně spásli. Budu ji muset dát na balkonu, ať aspoň kousek doroste. Děkuji :-)

      Vymazat
  5. Bonsaje se mi líbí moc, ale nikdy jsem žádnou neměla. Také mám trochu strach, že by mi brzo odešla. Držím palce, ať ta tvoje vydrží, pá ☺☺☺

    OdpovědětVymazat
  6. Moc ti přeji, aby se bonsaji dále dařilo. Já měla fůru orchidejí, ale postupně mi odchází. Ne proto, že bych se o ně špatně starala, ale mají asi moc kořenů a přesazovat si je netroufám. Tak asi obnovím, jinak nevím. Přeji hezký den a radost z bonsaje.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. To já jsem zase orchidej nikdy neměla a myslím, že tomu tak ani nebude. Ale rostliny jsou to hezké.

      Vymazat
  7. Bonsaj je krásná a já držím palce, aby přežila.👍👍 Soused je pěstuje už mnoho let, před zimou je stěhuje do verandy a když hrozí velké mrazy, tak jim přitápí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to hezký koníček, když se to daří. Hodně mě lákaly i větší bonsaje, jenže s velikostí roste i cena. Kdyby se mi neujala bonsaj třeba za 1500, to by mě asi štvalo.

      Vymazat
  8. Já jsem bonsaj nikdy nechtěla. Vždycky jsem to brala jako týrání stromů v malém květináčku. I když je pravda, že já týrám každou rostlinu, kterou mám. Přežijí jen ty nejodolnější. Každopádně přeju tvé bonsaji, aby se jí i nadále dařilo dobře.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám bonsaje ráda, i japonské zahrady :-) Bonsaj nemusí být nutně malý prcek v květináčku, můžou to být i stromy na zahradě :-)

      Vymazat

V Kutné Hoře

 V lednu jsme navštívili město Kutná Hora. Pro mě to byla první návštěva tohoto místa. Dopravili jsme se sem vlakem a když jsme ráno vyjíždě...