Nezvaní návštěvníci

 Na dnešní den jsem měla naplánovaný článek o jistých rozdílech mezi pojmy "chovatel koček" a "množitel". Jenže včera jsem učinila docela nepříjemný objev. Na petrželce jsem objevila mšice. Nevím, kde se tam vzaly, ale určitě je k nám nikdo nezval.

Vedle petrželky roste máta, takže počítám, že to bude otázkou pár dnů, než se nastěhují tam :-/ A to jsem měla radost, jak se všemu daří a že petrželka stíhá dorůstat, i když ji chodím pravidelně otrhávat.



A tady je sousedka máta. Roste jako divá. Hned, jak pořídím nějaký květináč, přestěhuju ji do něj, protože utlačuje vedle rašící bazalku. A na vás bych měla otázku, jak se mšic zbavit? Nebo spíše existuje jiná metoda než chemický postřik?



O kočkách snad zase někdy příště :-)


12 komentářů:

  1. Tak to je smůla,ale jak se zbavit mšic nevím.Když jsem měla zahrádku,tak mi tam mšice napadli jednou kapustu a květák,byla to hrůza.Doma na kytkách zatím ne.Asi to nebude jen tak.Držím palce,bylo by bylinek škoda.

    OdpovědětVymazat
  2. Mšice půjde i na bazalku. Pokud ji nechceš obírat lístek po lístku, zkus do dobře vymyté lahvičky s rozprašovačem (od parfému a nebo čistících prostředků v domácnosti) namíchat, roztok vody s troškou tekutého mýdla. Je potřeba stříkat hlavně ze spodu listů. Koncentraci ti neřeknu dělám to tak nějak odhadem, když to nepomůže tak přidat trochu víc mýdla...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím si, že mšice nalezou postupně na všechno. Děkuji za tip, hned zítra ho vyzkouším. Snad se jich zbavím.

      Vymazat
  3. Bohužel zahraničení neholduji, takže ti neporadím, ale přeji ti, ať se ti podaří nezvaných návštěvníků zbavit co nejdříve!

    OdpovědětVymazat
  4. Podělím se o know-how od pana Kopřivy, který je občas k vidění v televizi v pořadech pro zahrádkáře. Znám se s ním osobně a mám tohle vyzkoušené:
    1 velký panák oleje, 1 velký panák octa a lžíce jaru (coby smáčedlo) a to vše dát do 11,5 l vlažné vody. Rozmíchat a postříkat.
    A echt ekologická rada jsou berušky, tedy slunéčka sedmitečná, která se mšicema živí. Dokážou jich zkonzumovat neuvěřitelné množství.
    Držím palce, aby ses nevítaných hmyzích hostů zbavila.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Skočila mi tam navíc jednička. é vody jen 1,5 l tedy jeden a půl litru. Kdybych si to po sobě přečetla dřív, než jsem to odklikla. 😁

      Vymazat
    2. A já už jsem přemýšlela, do čeho dám těch 11 litrů vody :-D :-D Děkuji za zajímavou radu, pak poreferuji, jak to šlo :-)

      Vymazat
  5. Třeba se mšice zaleknou máty, je hodně aromatická - a odejdou, odkud přišly!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Uvidíme :-) Teď jsem si četla, že by mohl pomoct i postřik z levandule, tu mám na balkóně také.

      Vymazat
  6. To mýdlo by zabralo do dvaceti minut, účinkuje to i na mravence. :-D

    OdpovědětVymazat

V Kutné Hoře

 V lednu jsme navštívili město Kutná Hora. Pro mě to byla první návštěva tohoto místa. Dopravili jsme se sem vlakem a když jsme ráno vyjíždě...