Na skok do brněnské zoo

 Není to tak dávno, co jsme navštívili brněnskou zoo. Ten den jsme se dopoledne rozhodli, že tam půjdeme a po obědě jsme šli. V této zoo jsem nikdy předtím nebyla a navíc teď ji mám v takové vzdálenosti, že tam klidně můžu dojít pěšky, takže by byla ostuda ji nenavštívit.

Přestože byl omezen počet návštěvníků, měla jsem pocit, že je tu lidí jako..... (doplňte libovolný výraz dle vlastního výběru). Nějakou tu ochranu úst či nosu  měla tak možná slabší třetina z celkového počtu všech přítomných. (Lidi už jsou vzteklí, otrávení a kašlou na to... Jen si říkám, jak je možné, že dramaticky nerostou počty "nakažených". Čím to asi bude?)

Ani zdaleka jsem v zoo nefotila všechno. Jen občas něco, co mě zaujalo... a to jsem si ještě hned ze startu omylem vymazala několik pořízených fotek. Občas se holt člověk přehmátne :-D Samozřejmě mě zajímají kočky všech druhů a velikostí, takže u levharta jsme se chvíli zdrželi. Ležel vyvalený úplně stejně jako naše kočky. Pak se z jednoho boku převrátil na druhý a zase na zpět, chvíli ležel na zádech s jednou nohou nataženou do vzduchu. Říkala jsem, že to je celý náš Ňuf :-D



Chvíli jsme stáli také u lachtana. Z výšky jsem koukala, jak se tam dole pod hladinou pohybuje jakýsi tmavý objekt a zahlásila jsem: "Tý jo, co to tam plave za velkou rybu." Až po chvilce jsem si uvědomila, že to ryba není :-D Lachtan vykoukl z vody, zkontroloval situaci a zase pokračoval.



Zde máme orla. Toho jsem vyfotila jen díky tomu, že jsem si ho mohla foťákem přiblížit.



Další moje oblíbené v zoo jsou sovy :-) Tady ten výr je jako já ráno :-D



V zoo byli i vlci. Konečně jsem je viděla. Doposud jsem je jen slyšela, protože jejich vytí se docela rozléhá a když spustí všichni, je to opravdu rachot.







V zoo jsem našla kamínek. Z druhé strany jsem objevila směrovací číslo, odkud je a název fb skupiny "Kamínky". Takže tento byl cestovní, ale opět jsem ho nechala na místě. Třeba ho objeví někdo jiný a pošle dál do světa :-)

Návštěva zoo byla docela fajn. Ocenila jsem hlavně to, že to máme kousek. Přesto ale u mě vítězí zoo ve Zlíně. Tam se také chystáme, ale kdy k tomu dojde, čert ví. Říkám si, že zrovna tuto zoo by bylo dobré navštívit komplet celou i s vnitřními expozicemi, ale jestli je vůbec někdy bude možné navštívit, těžko říct. Někam nemám chuť se nechat očkovat nebo si shánět potvrzení o očkování jen proto, abych mohla projít třeba tropickou halu Yucatán. Tak snad někdy.









13 komentářů:

  1. Také jsem už možná celé desetiletí nebyla v žádné zoo. Možná bych se měla někam podívat.

    OdpovědětVymazat
  2. Mám zoologické zahrady ráda. V té brněnské jsem byla buď v roce 2007. nebo 2008. Hlavním důvodem byla mláďata ledních medvědů Bill a Tom, který je teď v pražské ZOO.
    Oběd jsme si dali v restauraci a za sklem se promenádoval nádherný tygr. ZOO je pěkná, ale nevýhodou je omezená možnost parkování.
    ZOO ve Zlíně a také v Olomouci nám stále chybí "ve sbírce".
    Měj hezké dny. 🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My jsme si v zoo dali akorát limonády a já ještě kokino :-) Tygra jsme také viděli, ale lev se nám nechtěl ukázat. Přímo u zoo je těch parkovacích míst dost málo, to ano.
      Zlínskou zoo doporučuju. Moje oblíbená část je japonská zahrada :-)

      Vymazat
  3. Krásné fotografie jsi pořídila.Co mi vnoučata vyrostla,tak jsem žádnou ZOO nenavštívila.Dříve jsme tam byli pravidelně Láká mě ZOO ve Dvoře Králové a potom ještě jedna soukromá.
    Lili,měj hezkou neděli

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :-) Třeba to zase napravíš. Já jsem svého času právě zlínskou navštívila snad každý rok. Letos bych ráda omrkla i nějaké arboretum nebo botanickou zahradu :-)

      Vymazat
  4. To jsou moc pěkné fotky. Nejvíce se mi líbí výr, ta fotka opravdu nemá chybu :D Já se na jednu stranu nedivím, že lidi mají roušky a respirátory "na háku," protože všichni toho máme už plné zuby. Věřím ale, že v dohledné době počty nakažených stoupat nebudou. Uvidíme :) Já byla před lety naposledy v ZOO v Olomouci

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ze začátku návštěvy zoo jsem měla snahu mít něco na obličeji, ale pak jsem to musela sundat, protože bylo docela teplo a mě se začínalo dělat špatně :-/
      Sovy, to bylo něco na mě :-) Dokonce nám výr i zahoukal :-)

      Vymazat
  5. V brněnské ZOO jsem byla jako puberťák a potom nedávno vlastně před pár lety a připadá mi, že je stále stejná, možná přibyly pandy červené které v jednu dobu byly velmi moderním lákadlem snad všech zahrad. A také mi Brněnská přijde dost taková jako roztahané hodně se nachodíš kvůli několika zvířatům. Ale každá procházka v přírodě a se zvířaty je prima.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jak se člověk rozmlsá jinde, tak už pak pořád srovnává. Nebylo to špatné, ale přes půl republiky bych kvůli tomu asi nejela :-)

      Vymazat
  6. Brněnská zoologická zahrada je moc pěkná. :) I když já ještě radši jezdím do té vídeňské. Nevím proč, ale k Vídni mám tak nějak blíž. Jen teda od jisté doby i na jednodenní výlet do zahraničí uzavírám cestovní pojištění, protože jsem tam kdysi měla úraz a bez pojistky se se mnou nechtěl nikdo moc bavit. :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Do Vídně bychom se také rádi podívali, ale kdo ví, kdy to bude možné :-)

      Vymazat
  7. My jsme teď byli s dětmi v ostravské zoo a byl to zážitek, příroda se pomalu probouzí, zvířata byla díky pěknému počasí i hodně venku, teploučko, málo lidí.. Krása :) ono i u nás je spousta krásných míst a nemusí se hned jezdit do zahraničí, my plánujeme letos více krátkých dovolených, nebo spíše prodloužených víkendů tady u nás a už se moc těšíme :)

    OdpovědětVymazat

V Kutné Hoře

 V lednu jsme navštívili město Kutná Hora. Pro mě to byla první návštěva tohoto místa. Dopravili jsme se sem vlakem a když jsme ráno vyjíždě...