Kocoura Boba prostě musíte vidět a přečíst

 Na předchozím blogu jsem občas zmínila nějaké knížky (nebo filmy) a tímto bych na to chtěla navázat. Nejsem kdoví jaký recenzent (a ani pořádně nevím, jak má recenze správně vypadat), takže to bude spíše takové představení toho, co se mi líbilo. Hodnotit příběhy pro mě není jednoduché, jsem totiž nenáročný čtenář (a divák). Dneska se ale mrkneme na něco, co prostě musíte vidět a přečíst. Kocour Bob je totiž bezva!

Zrovna Kocoura Boba jsem měla na předchozím blogu. Ten tady rozhodně nesmí chybět. S tímto příběhem jsem se seznámila před pár lety. 
Příběh se odehrává v Londýně, kde se James (autor) snaží definitivně zbavit drogové závislosti. Přivydělává si pouličním hraním na kytaru, které je ne vždy úspěšné. Jednoho dne se mu do cesty připlete zrzavý kocour. Z plánu postarat se o něj po dobu nezbytně nutnou nakonec sejde a z Jamese a Boba se stanou parťáci.


Co k tomu říct? K této knížce se nic negativního snad ani nedá napsat. Knížka má jednoduchý styl psaní a moc dobře se mi četla. Příběh je milý, místy napínavý a oba hrdinové čtenáři snadno přirostou k srdci. Já jsem těm dvěma moc fandila.

Později jsem (k mému velkému nadšení) zjistila, že se tento kousek dočkal i filmového zpracování. I tento počin nemůžu hodnotit nijak než kladně. V jistých věcech se knížka a film rozcházejí, ale ta hlavní dějová linka zůstala zachována, a to je důležité. Myslela jsem si, že autor příběhu James bude hrát sám sebe, ale tak tomu nebylo a ve finále mi to nevadilo.
Pokud máte rádi (zrzavé) kocoury, příběhy o přátelství a naději a dobré konce, tak s tímto kouskem rozhodně nešlápnete vedle. Doporučuje deset kocourů z deseti.

10 komentářů:

  1. Liliano, obě knížky mám doma a s chutí jsem si je přečetla. Coby kočkomilka, navíc se slabostí pro zrzavé kočičáky, jsem obě knížky doslova přečetla na jeden zátah.
    Ovšem netušila jsem, že už je příběh zpracován.👍🐱

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně se ten příběh velice dobře četl. A když se tak rychle do něčeho začtu, musím si po určitém počtu stránek dát stopku, protože to bych některé knížky měl přečtené hned :-D Uvažuju, že si knížky zase přečtu a také znovu zkouknu film :-)

      Vymazat
  2. To bych si docela ráda přečetla.A doporučila sestře,která má ráda zrzečky.
    Já mám oblíbenou knížku,kterou jsem dostala od dcery,když jsem si od nich vzala kočičku.Pořád v ní listuju.Ale také jsem si u ni pobrečela.
    Díky za tip.
    Měj hezký večer

    OdpovědětVymazat
  3. Zapomněla jsem napsat,jak se knížka jmenuje.Magie koček

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak tuto knížku neznám a nečetla jsem, děkuji za tip :-) Možná ji časem přidám do své kočkoknihové sbírky :-)

      Vymazat
  4. Knížku jsem nečetla, ale kdysi jsem viděla film. Naposledy jsem četla kočičí knihu Casper, kocour, který cestoval autobusem. Taky pěkné čtení :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně se líbilo obojí :-) O zmiňované knize jsem slyšela, ale zatím jsem ji nečetla... musím si ji přidat na seznam. Určitě se mi bude líbit :-)

      Vymazat
  5. Taky neumím psát recenze, Alena blog si píšu seznam přečtených knih se stručným obsahem. Filmové zpracování knižní předlohy se vždy trochu liší. Osobně raději nejprve čtu a pak teprve film, protože při čtení knihy si vytvořím své vlastní představy.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě popisování děje příliš nebaví a navíc mám pocit, že z toho vznikne akorát blábol. Také si raději přečtu první knížku :-)

      Vymazat

V Kutné Hoře

 V lednu jsme navštívili město Kutná Hora. Pro mě to byla první návštěva tohoto místa. Dopravili jsme se sem vlakem a když jsme ráno vyjíždě...